Hard Seltzer – Viper a Wai Moment

Hard Seltzer je novinka na českém trhu, další kousek do kategorie Frisca, ovocných radlerů a velkoobjemových ciderů. Například v Americe je to ale již dlouho oblíbené letní pití. Ve své podstatě se jedná o perlivou vodu s alkoholem a ovocnou příchutí. Většinou se opravdu vyrábí dochucením kvašené cukrové vody. Výhodou oproti předtím jmenovaným kategoriím je, že obsahuje méně cukru.

Pod pivovarem Prazdroj se prodává značka Viper, pod Staropramenem zase Wai Moment. Obecně se méně sladké příchutě blíží svojí nesladkostí mojí představě hard seltzeru, některé ale přeci jenom chutnají už více sladce. Já zde představím 5 jejich příchutí, v pořadí v jakém jsem je ochutnával.

Prvním ochutnaným byl Wai Moment Tropical Crew. Už na první ochutnání byla zvláštní jeho nesladkost. Bylo zde hodně cítit tropické ovoce, nejvíc asi papája. Bohužel jsem cítil i nezvyklou pachuť. Chuť také rychlé zmizí, je to opravdu jen nesladká pitelná limonáda k rychlému pití.

Jakou druhou jsem ochutnal kombinaci Viper Cranberry a Wai Moment Crazy Berries. Viper je nasládlý, taková dobrá brusinková limonáda. Oproti Viperu ale docela sladký. Bylo to takové méně sladké Frisco.

Wai Moment byl nasládlý a šťavnatý, působil ale zvláštně. Dalo by se říci „docela dobrá limonáda“, ale nic extra nového nepřinesl.

V posledním kole byly proti sobě Viper Lime a Wai Moment Minty Lime Sensation. Viper je velmi svěží, citrusový a limetkový. Taky je výrazně nesladký a takový škrábavý. Má ale nejblíže osvěžujícímu drinku. Wai Moment je více sladký, je ale pořád svěží a pitelný.

V samostatném hodnocení bych na první místo vynesl Viper Lime, je to svěží a nesladká limetková letní limonáda. Na druhém místě by se umístil Wai Moment Minty Lime Sensation jako sladká svěží letní limonáda. Na třetím místě pitelný Tropical Crew a berries by obsadily obě poslední místa, pro mě zbytečné příchutě. To je ale čistě chuť.

Oficiální reklama plzeňského Prazdroje

Smutné je, že celá tato kategorie je taková zbytečná, nepřinese nic moc nového. Největší výhodou je jejich „nesladkost“ (jsou méně sladké než některé radlery, frisca a cidery), i když u Wai taky není tak velká. Navíc je tu cena, kdy za třetinkovou plechovku zaplatíte 25 korun. U konkurence je poměr objem/cena výhodnější a pokud chci v létě osvěžující limonádu, tak mě zajímá i kolik ji dostanu.

Navíc, ve výsledku by tu ten alkohol ani nemusel být, možná by stačilo aby někdo začal vyrábět dobré nesladké limonády za rozumnou cenu.