CAO Flathead V660 Carb

CAO je značka nikaragujských doutníků, která se jim věnuje už přes 20 let. Název CAO je zkratkou jména Cano Aret Ozgener, muže který stál u jejich vzniku. Tato značka nabízí velké množství stylů a řad doutníků, pro které používá tabák z celého světa.

Mě se zalíbila řada box pressed doutníků Flathead, která je inspirována a koncipována podle silných amerických motorů. Základním doutníkem řady je mnou ochutnávaný V660 Carb, dále řada obsahuje velký V770 Big Block, V642 Piston, V554 Camshaft a V450 Spark Plug. Název souvisí i s velikostí doutníku, V660 má rozměr 6×60 a tak dále.

Kromě této základní řady Flathead ještě existují dva samostatné doutníky s tímto jménem. Flathead V19 je k dispozici ve dvou velikostech a obsahuje hlavně nikaragujský a dominikánský tabák. Podobně je na tom i nový Flathead V21, který k nim používá ještě mexický wrapper.

V základní řadě Flathead by u všech velikostí měla být použita stejná skladba tabáků. Pro filler je to směs Dominican Piloto Cubano Ligero a Nicaraguan Ligero, jako vázací list je použit Habano Connecticut a wrapper je pak Connecticut Broadleaf. Tvar V660 je Gordo Box Pressed, jedná se tedy o tlustší doutník hranatého tvaru. Dlouhý je 15,24 cm, průměr pak je 2,38 cm. Popisky slibují bohatý kouř a zemitou čokoládovou chuť.

V660 zvládá kombinovat několik věcí současně. Má velmi volný tah, dá se kouřit rychle a bez námahy. Také je to ale těžší a silnější doutník, což s předchozím tvrzením dělá zajímavou, ale ne vždy vyhledávanou kombinaci. Chuť tohoto doutníku není nijak komplexní nebo komplikovaná, nazval bych ji spíš přímočarou. Kromě očekávaných tabákových tónů jsem dostal i nějakou tu nasládlost a trošku štiplavosti. V660 rozhodně špatný doutník není, už jsem měl ale i lepší, na které se v budoucnu zaměřím spíš.

Tento doutník je pro mě trochu netypický, kouřil se i chutnal trochu jinak než ostatní doutníky z mého prvního velkého nákupu. Při ceně 180 Kč byl spíše levnějším kouskem, přitom patřil k největším doutníkům. Mám v humidoru schovaného ještě jeho většího bratříčka V770, takže finální názor na tuto značku si udělám až s ním.